Výzva aktivistky k očištění pedofilů

Odkazy na mediální zprávy s pedofilní tématikou (s uvedením zdroje v závorce), klíčové citace, komentáře a diskuse na dané téma, otevřené dopisy redaktorům, komunikace s širokou veřejností.
Uživatelský avatar
Lemounek
Uživatel
Příspěvky: 5
Registrován: 20.9.2016 13:51:13
Pohlaví: muž
Líbí se mi: dívky (GL)
... ve věku od: 10
... až do věku: 16
Děkoval: 22 x
Oceněn: 20 x

Výzva aktivistky k očištění pedofilů

Příspěvekod Lemounek » 16.8.2017 13:25:43

„Ještě není dobojováno. Očistěme pedofily a další stigmatizované,“ vyzývá aktivistka (echo24.cz)



V souvislosti s právě probíhajícím festivalem Prague Pride přišla aktivistka Marie Feryna s poměrně radikálním názorem, který publikovala v literárním časopise Tvar. Feryna poukazuje, že samotná gay komunita dokáže být netolerantní k menšinovým skupinám. Věří, že však dojde k očištění ostrakizovaných komunit, například pedofilů.

„Zkrátka a dobře – budoucnost není jen queer, ale radical queer, resp. taková být musí. Je třeba skončit s izolovaností jednotlivých podskupin queer komunity, vzpomenout si, že ještě není dobojováno, a to ani legislativně. Navíc legální rovnost není rovností osobní a rovná práva ještě neznamenají rovné podmínky a příležitosti,“ píše Marie Feryna ve svém článku.

„Radical queer znamená zrušit sexuální a rodové normy, očistit stigmatizované menšiny (včetně např. pedofilní komunity, o kterou Prague Pride s ohledem na malé liberální krůčky vpřed nestojí, protože se jí dané téma zdá příliš kontroverzní). Nepřizpůsobit se, měnit společnost,“ apeluje Feryna.

Feryna vyčítá homosexuální komunitě, že se moc přizpůsobuje většině společnosti, a že z diplomatických důvodů nechce otevírat nepopulární témata. Aktivistka považuje dokonce samotný institut registrovaného partnerství jen za „další ostrakizační a stigmatizační nástroj, udržující vnímání neheterosexuálních osob jako osob nižší kategorie, jimž nejsou přiznána táž práva jako ostatním.“

Pedofilní komunitou se před třemi lety zabýval i dokumentární film Veroniky Liškové Danielův svět. Hlavní hrdina Daniel se rovněž setká s jedním z pořadatelů Prague Pride, kterého se táže na možnost pedofilů zúčastnit se průvodu. Pořadatel potvrdil, že průvodu se může zúčastnit kdokoliv.

Časopis Tvar existuje již od roku 1990 a je zaměřený převážně na současnou literaturu a literární kritiku. Publikuje původní poezii a prózu, rozhovory, kulturní publicistiku, literárněvědné a literárněhistorické studie. Marie Feryna je básnířkou, ale taktéž aktivistkou, která se zabývá především genderem a queer otázkami. Zároveň je členkou předsednictva Mladých zelených. V nedávné době prodělala coming out.


Text sám o sobě příliš zajímavý není. O to výživnější je diskuse pod článkem. Opravdu nechápu, jak někdo může dávat rovnítko mezi pedofila a sexuálního predátora. Možná to nechápu proto, že pedofil jsem. Nikdy by mi nenapadlo ublížit dítěti, a to jakýmkoliv způsobem. Já je mám totiž rád. Kladu si tedy otázku, jakým způsobem šířit osvětu a medializovat tento problém. Jak vysvětlit, že právě pedofilové mohou být těmi nejlepšími učiteli, umělci... A že sexuálním predátorem je často "běžný" heterosexuální jedinec, který si tak vybíjí své frustrace či zvrácené touhy.
Uživatelský avatar
Gabriel Svoboda
Uživatel
Příspěvky: 111
Registrován: 2.1.2016 18:41:28
Pohlaví: muž
Líbí se mi: dívky (GL)
... ve věku od: 4
... až do věku: 12
Děkoval: 426 x
Oceněn: 236 x

Re: Výzva aktivistky k očištění pedofilů

Příspěvekod Gabriel Svoboda » 16.8.2017 22:51:17

Článek vzbudil velké reakce. Např. ho četli na slovenském internetovém rádiu InfoVojna (od 139. minuty), spolu s článkem z ČEPEKu a článkem z Hlavných správ.
Uživatelský avatar
Lemounek
Uživatel
Příspěvky: 5
Registrován: 20.9.2016 13:51:13
Pohlaví: muž
Líbí se mi: dívky (GL)
... ve věku od: 10
... až do věku: 16
Děkoval: 22 x
Oceněn: 20 x

Re: Výzva aktivistky k očištění pedofilů

Příspěvekod Lemounek » 17.8.2017 16:01:59

Gabriel Svoboda píše:Článek vzbudil velké reakce. Např. ho četli na slovenském internetovém rádiu InfoVojna (od 139. minuty), spolu s článkem z ČEPEKu a článkem z Hlavných správ.


Jak je vidět, "pedofil" je prostě v očích většinové veřejnosti sexuální násilník. To je tak těžké pochopit, že pedofil nemusí nutně považovat dítě za sexuální objekt a může jej mít opravdu rád? Fuj, velebnosti... ++::+
Uživatelský avatar
Ketchup
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 22.1.2016 22:51:21
Pohlaví: muž
Líbí se mi: dívky (GL)
... ve věku od: 3
... až do věku: 11
Děkoval: 15 x
Oceněn: 7 x

Re: Výzva aktivistky k očištění pedofilů

Příspěvekod Ketchup » 27.8.2017 20:09:23

Článek by byl přijat lépe, kdyby ho nepsala paní Feryna, levicový aktivista.

Problém je ve společnosti stále nevyřešen a Prague Pride jsou pokrytci, co si jdou jen zatancovat a na nás kašlou.

Potkal jsem lidi, co rozdávali letáčky Čepeku, ale neměl jsem čas na pokec, snad příště. Každopádně pozor na fotografy apod.

Prague Pride je plná levicových extremistů, lidí ze SZ, různá individua s maskou psa či co to je apod... Prostě pro normální lidi problém, tím nám fakt nepomáhají.
Naposledy upravil(a) Plyšáček dne 27.8.2017 20:16:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Přepsáno bez vulgarismů.
Uživatelský avatar
Plyšáček
Administrátor
Příspěvky: 3003
Registrován: 16.12.2015 20:40:20
Pohlaví: muž
Povolání: pedagog
Líbí se mi: dívky (GL)
... ve věku od: 1
... až do věku: 10
Děkoval: 1800 x
Oceněn: 6373 x

Výzva aktivistky k očištění pedofilů

Příspěvekod Plyšáček » 17.9.2017 9:07:15

Marie Feryna: Obhajoba jiné jinakosti (včetně pedofilie) (a2larm.cz)



Pochody Pride nejsou jen věcí mužů-homosexuálů, ale mnohem pestřejších skupin a jedinců usilujících o společenské uznání.

Jestliže řada autorů a autorek ve svých článcích týkajících se Prague Pride, Alt*Pride či pochodů a festivalů queer hrdosti píší o oslavném či úlevném rozměru akcí, nemají tak docela pravdu. Každoročně se objeví série článků zlehčujících, iracionálně kritických či přímo nenávistných. Výjimečné nejsou ani „protiakce“, ať už jde o Pochod pro rodinu či početně skromné a celkově trapné akce neonacistů. V Česku mají Pride pochody spíš karnevalovou podobu, stačí se ovšem přesunout o málo na východ a situace je citelně horší – například na říjnový vratislavský pochod se chystá početná neonacistická skupina.

Zůstaňme ovšem v českém kontextu a vraťme se k oněm článkům, které publikují konzervativní a pravicová média. Například Šafrovo Forum24 věnovalo Prague Pride trojici článků a ve všech se opakovaly tytéž momenty: zpochybňovnání smyslu oslav sexualní a rodové identity, poukazy na „devianty v postrojích a latexových maskách“ a na tolerantnost české obyvatelstva „vůči homosexuálům“. Lze říct, že už se jedná o queerfobní klasiku, která jde nepokrytě na ruku své queerfobní cílové skupině.

Divní a divnější

Uprostřed týdne hrdosti literární časopis Tvar odemkl pro veřejnost můj článek s názvem Budoucnost je radical queer (Tvar č. 13/2017) – příslušné číslo neslo výrazně queer tematiku a kromě reflexí obsahuje i primární texty českých queer autorů a autorek a také překlady americké lesbické poezie. Odemknutý článek, jak již dává tušit název, směřoval ovšem za hranice obvyklého vnímání LGBT problematiky. Ideologicky vychází z queer anarchismu, což bylo znát na kritice manželství i registrovaného partnerství, na kritice odsouvání transgender témat, na kritice směřované dovnitř queer komunity a také na uvedení témat, která odmítají i zavedené liberální queer spolky a instituce, natož pak česká queerfobní většina.

Nelze tolerovat tlak, který pedofilní osoby ohrožuje a nutí je omezovat vlastní život na nedůstojnou úroveň skrývání a pocitu viny za skutky, které nespáchaly.

Jedním z těchto témat byla pedofilie: „Radical queer znamená zrušit sexuální a rodové normy, očistit stigmatizované menšiny (včetně např. pedofilní komunity)…“ Právě tato pasáž pak rozpoutala mediální hon na mou osobu, například ze strany Echa24, jehož šéf Dalibor Balšínek mě nazval zvráceným individuem, a redakce následně publikovala článek, formálně a investigativně věrný tradici periodika (přebrat většinu textu, doplnit ho několika vlastními větami, aby z něj nebyl úplný plagiát, vybrat z hloubi internetu nějakou dehonestující fotografii a následně šířit nenávist na sociálních sítích). Echem24 se pak inspirovala dezinformační média, od Krajských listů po Parlamentní listy.

Tolerance do ložnice

Vezměme to ovšem popořadě a začněme od rozměru týdne hrdosti coby týdne mediálně podpořené queerfobie. Častým argumentem odpůrců Prague Pride je dojem, že česká společnost je vůči homosexuálům velice tolerantní, a ti si tedy nemají nač stěžovat. To však lze jednoduše vyvrátit, např. současným postojem legislativy vůči queer lidem. Právě pojem tolerance se rozhodla letošní Prague Pride výrazně reflektovat a citovat i argumenty protistrany – „úplně zbytečný festival“. Mezi queerfoby panuje postoj, že neheterosexuální projevy patří do ložnice, že jim homosexuálové v zásadě nevadí, ale že LGBT komunita chce zničit tradiční rodinu. Na výše zmíněném se ovšem ukazuje skutečnost, že majorita pojímá queer lidi coby homosexuály, a nemá tedy o ostatních aspektech sexuality a genderu povědomí. O pochodech hrdosti se píše jako o průvodech homosexuálů a o lesbách se moc nemluví, natož aby se někdo hlouběji zaobíral tématy jako bi/pansexualita nebo trans* a nebinárními lidmi. Jde o problém tzv. viditelnosti, od manifestace vlastní existence po základní milostné a sexuální projevy na veřejnosti – v tomto směru mají cis gayové a cis lesby před ostatními náskok.

Většinová společnost dále naprosto ignoruje fakt, že manifestace cishetero hrdosti se odehrává dvaapadesát týdnů v roce. Tato hrdost je normalizovaná, takže si její nesamozřejmost ani neuvědomují – někteří pak jdou tak daleko, že nevahájí zlehčovat zkušenosti queer lidí a jsou schopni argumentovat zkušeností vlastní, aby dokázali, že „to chce jen trochu nadhledu“, jak naposledy ukázal např. L. X. Veselý, když se po líčení slovního útoku queerfoba v noční tramvaji oběti tohoto útoku doslova vysmál.

Chceme-li se ovšem dostat k reflexi dalších témat queer komunity, musíme se do queerfobních vod ponořit hlouběji. Nalezneme tam popírání trans* identit, od upozorňování na nepříslušící gender („Marie je hnusnej chlap“) po přímé znelidšťování trans* lidí („to Feryna evidentně patří do ústavu“), srovnatelné s výroky o „buzerantech“, „sodomitech“ a „deviantech“. Dále také přetrvává postoj, že trans* lidé jsou nemocní a je tedy třeba je léčit. Tento postoj nezastává pouze laická většina, nýbrž i řada odborných autorit v čele s Jaroslavem Zvěřinou, sexuologem-politikem-transfobem, hlavou Sexuologické společnosti, člověkem, který pravidelně vystupuje proti jakékoli genderové či sexuální emancipaci.

Pedofilii si člověk nevybírá

Tématem, které vzbuzuje značnou mediální pozornost, je přítomnost a viditelnost pedofilních osob na Prague Pride, ale i v České republice obecně. Na základě neznalosti a z ní plynoucích obav panují ve většině společnosti předsudky, že každý pedofil je člověk apriorně násilný a chce zneužít nejbližší dítě. Pojďme to pojmout analogicky – chce každý homosexuální muž mít pohlavní styk s nejbližším mužem? Chce rigger, kráčející po ulici, hned každého svázat? Logicky – nechce. Rozdíl mezi homosexuálním mužem a pedofilem je ovšem ten, že prvně zmíněný může svoji sexuální touhu uskutečnit, kdežto pedofil nikoli, a většinou je tedy nucen vyhledat odbornou či komunitní pomoc.

Pedofil je člověk s dlouhodobou náklonností k dětem. Česká pedofilní komunita u oné náklonnosti uvádí ještě přívlastek „jakási zvláštní“, což je – dle mého – asi nejpřesnější definice, kterou lze, s ohledem na různorodost pedofilních projevů, nabídnout. Stejně jako každá jiná láska, i tato může postrádat rozměr sexuální a zůstávat u platonického či romantického pojetí, anebo také ne. Ale pedofilie a násilí na dětech jsou dvě různé věci. Je důležité si uvědomit, že pedofilie coby sexuální preference je nerealizovatelná. Podmínkou koitu je totiž informovaný souhlas, který ovšem ze strany dítěte není možný – to sice souhlasit může, nikoli však informovaně. Pohlavní zneužití dítěte je trestné a na tom nelze nic měnit. Je přitom ale dobré mít na paměti, že drtivá většina zneužití se děje nikoli ze strany pedofilních osob, nýbrž ze strany sexuálních násilníků, např. hypersexuálních či takových, jimž jejich rozumové schopnosti neumožní pochopit vlastní chování a jeho důsledky.

Lze diskutovat o formách sebeuspokojení, např. zda se pedofil dokáže realizovat skrze umělecké texty s příslušnými motivy apod. Základním bodem pro uvažování o pedofilii opět zůstává konsensualita, vztahující se nejen přímo na pohlavní zneužití dítěte, ale taktéž na šíření dětské pornografie. Nelze však tolerovat tlak, který pedofilní osoby ohrožuje a nutí je omezovat vlastní život na nedůstojnou úroveň skrývání a pocitu viny za skutky, které nespáchaly. Pedofilie není preferencí, kterou si člověk vybírá.


Změna místo přizpůsobivosti

„Nepřizpůsobuj se, měň společnost.“ Toto heslo používá Alt*Pride již druhým rokem. Nedovedu si představit, že by to mělo být jinak. Ve svém článku pro Tvar píši, že je třeba zrušit sexuální a rodové normy, čehož se nenávistná čtenářská obec (ProtiAlt, Reflex, anonymní uživatelé) ráda chytá. Její pracně budovaný cisheterosexuální, monogamní, konzervativní svět se hroutí. Přestává rozumět a ptá se, po vzoru Jiřího X. Doležala, jestli bude tedy legalizován i sexuální sadismus. Napadá osobní identitu a odmítá rovná práva a podmínky pro všechny. Je třeba se přizpůsobovat queerfobii jen kvůli početní převaze? Nebo přišel čas pro queer anarchismus, pro autonomní queer komunity, pro sdílení zkušeností, pro mobilizaci, pro veřejné queer akce?

Zpět na “REAKCE NA MÉDIA”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti