Nevhodná videa s dětmi na YouTube

Odkazy na mediální zprávy s pedofilní tématikou (s uvedením zdroje v závorce), klíčové citace, komentáře a diskuse na dané téma, otevřené dopisy redaktorům, komunikace s širokou veřejností.
Uživatelský avatar
Efix
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 24.8.2016 21:49:39
Pohlaví: muž
Líbí se mi: dívky (GL)
... ve věku od: 8
... až do věku: 12
Děkoval: 7 x
Oceněn: 41 x

Nevhodná videa s dětmi na YouTube

Příspěvekod Efix » 27.11.2017 22:19:31

Znechucené firmy prchají z YouTube (novinky.cz)



Těsně před tzv. černým pátkem stáhly svou placenou inzerci z internetové platformy YouTube firmy Adidas, Mars, HP, Diageo, televize Now, Cadbury, Deutsche Bank a Lidl. O týden dříve pozastavily inzerci na platformě společnosti Iceland, O2 a Which?. Yamaha Music sdělila, že o podobném kroku uvažuje.

Všechny rozlítilo odhalení britského deníku The Times, který přinesl nové zprávy o závažných selháních YouTube vlastněné technologickým gigantem Google.

Inzeráty desítek prestižních i nadnárodních firem se tam totiž objevují v sousedství snímků odhalených dětí, které přitahují pedofily. YouTube si podle Timesů vysloužil přezdívku „cukrárna pro devianty“, obchodní obři ale problém zábavným rozhodně neshledávají.

Sedm dolarů za tisíc kliků
Situaci způsobil algoritmus YouTube, který k hojně sledovaným videím automaticky přiřazuje drahou inzerci. Na tom zbohatnou i autoři záběrů, kterým pak náleží 55 procent zisku, zbylých 45 procent bere YouTube. Za každých tisíc zhlédnutí autor inkasuje sedm dolarů (150 Kč). Přitom mnohdy se natáčejí samotné děti, případně je filmují jejich rodiče.

Ačkoli drtivá většina těchto klipů vznikla zcela nevinně, z diskusí pod snímky je zřejmé, že jsou velkým magnetem pro pedofily. Ti vyzývají dětské aktéry k zaslání telefonních čísel nebo děti provokují, aby se natočily nahé. Záběry jedné dívenky v noční košili měly 6,5 miliónu shlédnutí a vedle toho se vyjímaly inzeráty luxusní módní firmy Michael Kors a čokoládoven Cadbury. Pod dalšími spornými klipy byla inzerce obchodní návrhářky Stelly McCartneyové, online obchodu Amazon a prodejen Argos.

Podle Timesů mnohá problematická videa zůstávají na YouTube, ačkoli je nespokojení diváci nahlásili a podle směrnic by měla okamžitě zmizet. Investigativci z britského deníku však zjistili, že mazání nevhodných obsahů mají v celém webovém gigantu na starost tři neplacení dobrovolníci.

Od srpna přitom firma dostala od dobrovolných „flaggerů“, tedy „hlásičů“, tip na 12 tisíc aktivních pedofilních predátorů, kteří se všemožně snaží nalákat a oslovit děti. Celkem na YouTube mají podobných provokatérů nejméně 50 tisíc. „Na YouTube to ale nikoho nezajímá, jde jim jen o image,“ řekl flagger, který si nepřál být jmenován.

Timesy potvrzují, že platforma sama vadné obsahy nevyhledává a spoléhá na aktivitu třetích stran, nevládních organizací a policie. Podle expertů nelze organizacím jako YouTube nikdy věřit, že by svou povinnost braly vážně – ochrana dětí musí zůstat prioritou orgánů činných v trestním řízení.

Otec vydělává na trápení dětí
Reportéři Timesů mimo jiné doložili, že reklamy se objevují u klipů, na nichž jsou děti vystavené fyzickému utrpení. Například kanál s názvem Toy Freaks, který od roku 2011 zhlédlo už sedm miliard diváků, obsahoval záběry na plačící sedmiletou holčičku se zakrvácenými dásněmi, odkud jí právě otec vytrhl mléčný zub. Týž otec na jiném klipu děsil živými hady tutéž holčičku a její devítiletou sestru, přestrojené za nemluvňata.

V jednu chvíli byl přitom kanál Toy Freaks zdaleka nejsledovanějším na YouTube, což znamená, že otec vyděšených holčiček vydělal na těchto záběrech milióny. Podle analytiků ze společnosti Social Blade kanál Toy Freaks ročně vydělával v přepočtu 250 miliónů korun.

Zhruba polovinu shrábl otec obou dívenek Greg Chism (46), který nic neponechal náhodě a podivná rodinná videa vyvěšoval i na kanálu Bad Babies. Tam obě dcery i s otcem lezou po zemi a plivají na sebe jídlo a pití. Podle expertů není obsah problematických kanálů určen klasickým pedofilům, nýbrž sexuálním fetišistům, jež přitahuje bolest a zneužívání dětí.

„Přítomnost podobných záběrů na mainstreamovém serveru má tuto praxi v představách lidí znormalizovat,“ řekla forenzní psycholožka Belinda Winderová z nottinghamské univerzity.

Podobné kanály fungují dál
Na YouTube přitom podle Timesů dál funguje několik vysílacích kanálů se záběry předpubertálních dívek. Evidentně sledujícími musí být i muži, které děti sexuálně přitahují. Například u záběrů jistých sester Viktorie a Annabelle někdo opakovaně mámil z dívek telefonní číslo. Video zhlédlo 142 miliónů lidí.

YouTube letos opustilo na 250 inzerentů poté, co vyšlo najevo, že se jejich reklamy vyskytují u záběrů extremistů a teroristů. V podnikatelské sféře nyní panuje těžká deziluze nad tím, jak špatně řešil Google ochranu proti nevhodným obsahům na webu.



Na první pohled to s námi nesouvisí, ale když se člověk začte... :D

Kdysi jsem tu na toto téma měl vlákno, kde jsem komentoval ten zajímavý fakt, že stačí správný náhledový obrázek (např. spoře oděná holčička v gymnastické póze) a video má hned stovky tisíc zhlédnutí. A lidi si furt myslí, jak je pedofilů v populaci jen málo... :P
Uživatelský avatar
Gabriel Svoboda
Uživatel
Příspěvky: 114
Registrován: 2.1.2016 18:41:28
Pohlaví: muž
Líbí se mi: dívky (GL)
... ve věku od: 4
... až do věku: 12
Děkoval: 430 x
Oceněn: 251 x

Re: Nevhodná videa s dětmi na YouTube

Příspěvekod Gabriel Svoboda » 28.11.2017 7:58:29

Zdálo by se, že u mojí oblíbené YouTuberky Jaroslavy by v tomto případě taky bylo dost videí zralých na smazání, protože spoře oděné holčičky v gymnastických pózách se tam vyskytují velmi často. Nicméně tato videa zůstala nedotčená; YouTube jí nedávno smazal pouze ta videa, kde se vyskytoval pláč - jako následek poněkud drsnějšího kanadského žertíku čili pranku, nebo když se holčičky tak dlouho hádaly nad pravidly hry, až se jedna rozbrečela. Což odpovídá tomu, co je napsáno v části článku podnadepsané "Otec vydělává na trápení dětí". Takže to, co za přitažlivé považují nesadističtí pedofilové, tolik nevadí; vadí hlavně uměle vyvolané utrpení dětí. Naopak nevadí přirozeně vzniklé utrpení, které je součástí běžného života - video Svatoslavy se zlomenou rukou zůstalo nesmazané.
Uživatelský avatar
Plyšáček
Administrátor
Příspěvky: 3075
Registrován: 16.12.2015 20:40:20
Pohlaví: muž
Povolání: pedagog
Líbí se mi: dívky (GL)
... ve věku od: 1
... až do věku: 10
Děkoval: 1824 x
Oceněn: 6478 x

Nevhodná videa s dětmi na YouTube

Příspěvekod Plyšáček » 30.11.2017 6:58:59

YouTube je plný podivných videí se zneužíváním dětí či kreslených seriálů se škodlivým obsahem (ihned.cz)



Největší zdroj videa na internetu má dva velké propojené problémy: dětská videa, která nejsou pro děti.
Násilí na dětech či "sexy" záběry pro deviantní voyery pochází z Ukrajiny, mají miliony zájemců.
K dětem se na YouTube dostávají také nevhodná videa zneužívající oblíbené kreslené postavy.


Obrázek

YouTube patří k nejdůležitějším produktům Googlu. Na YouTube se alespoň jednou za měsíc podívá přibližně polovina obyvatel České republiky. Díky své popularitě a obrovskému množství nahrávaných videoklipů je YouTube lákavý nejen pro potenciální hudební hvězdy nebo modelky, ale i pro devianty.

Na problematická videa, která zobrazují násilí na dětech nebo děti prezentují v sexuálně sugestivních pozicích, upozornil server BuzFeed News. Jeho editoři našli stovky videoklipů, které měly i desítky milionů zhlédnutí. Děti v nich byly svázané, strkané do pračky nebo je dospělí straší, natáčejí je při zvracení či vyplivování jídla, hraní na mimina nebo pomočování.

Problematický obsah zaměřený na děti nebo naopak na sexuální predátory je přitom zdrojem nezanedbatelných příjmů díky velkému množství zhlédnutí a zobrazené reklamy.

Velké množství videoklipů zobrazujících různou intenzitu zneužívání dětí pochází podle zjištění BuzzFeed News z východní Evropy, Ukrajiny či Ruska (podle azbukou psaných názvů videí).

Řada zdrojů problematických videí ale patřila mezi partnery YouTube. To je případ kanálu ToyFreaks, který provozoval otec dvou dcer Greg Chism a který měl osm milionů odběratelů a celkem šest miliard zhlédnutí. ToyFreaks tato čísla stačila na pozici 68. největšího kanálu na YouTube, až za ním je například oficiální kanál zpěvačky Adele nebo Lega.

Diváky přitom lákal na své dcery vystrašené ve vaně nebo s dudlíky.

Podle Chisma jeho kanál ukazoval rodinná videa a opakování motivů, jako je strašení dětí nebo zvracení, je výsledkem analýzy informací o sledovanosti, protože populární videa mu vydělávala peníze. Podle kritiků jde ale o kanál poskytující vzrušení deviantům. Tomu napovídala i část komentářů pod videi.


Slabá odpověď Googlu

Google, respektive vedení YouTube poté, co se BuzzFeed ozval, zareagoval. Výsledkem byla změna podmínek používání služby a nové funkce, které mají zabránit zobrazování nevhodných videoklipů.

Součástí změn bylo zrušení desítek kanálů se znepokojivým obsahem v čele s ToyFreaks. Dalším "podivným" autorům videoklipů Google zastavil možnost zobrazování reklamy, a tedy příležitost k výdělku. Ke stejnému kroku firma sáhla i v případě kontroverze kolem extremistických videí a "fake news" na YouTube.

S odhalováním problematických klipů na YouTube má pomoci technologie – firma začala pro rozpoznávání potenciálně nevhodného obsahu používat umělou inteligenci, respektive strojové učení. Stejně tak hodlá Google prostřednictvím umělé inteligence blokovat nevhodné sexuálně motivované komentáře pod videoklipy s dětmi.

Ukazuje se ale, že automatické monitorování obsahu na YouTube nefunguje zdaleka stoprocentně. Na YouTube v době psaní článku existuje kanál Kids Toy registrovaný před rokem s necelými čtyřmi tisíci zhlédnutí videí. Na něm se během posledních hodin objevilo asi 150 videoklipů z ToyFreaks. Hlavní stránka kanálu přitom nabízí nevinně vypadající návody, jak vybarvovat omalovánky.


Problém se vhodností i v Česku

Pro Google představuje problém také fakt, že řada nevhodných videoklipů pronikla i do aplikace YouTube Kids, která má nabízet pouze obsah vhodný pro malé děti a bez reklam. Je to možné kvůli "optimalizaci" ze strany tvůrců obsahu. Díky vhodnému použití klíčových slov či kreslených postav ve videích je možné algoritmy ošálit.

Na "běžném" YouTube pak kombinace automatického přehrávání následujících videí spolu s touto optimalizací klíčových slov zaměřených na děti znamená, že se děti s nekvalitním nebo přímo nevhodným obsahem setkají téměř s jistotou, je to jen otázka času.

Doporučení na podobná videa se pak po zhlédnutí byť jediného nevhodného klipu zobrazují několik dní nebo i týdnů.

V Česku může být příkladem nevhodného pronikání dospělé zábavy do světa malých dětí projekt Prasátko Slezina od youtubera Kovyho. Slezina má daleko k některým drsným parodiím v angličtině, ale není to, na rozdíl od originálu, nic vhodného pro tříleté dítě.

Umělá inteligence Googlu ale tyto nuance nedokáže odlišit a při vyhledávání slovního spojení prasátko Pepina může ukázat i parodii.

Nejde ale jen o problém Googlu nebo rodičů, kteří nechají děti sledovat YouTube bez dohledu. Svůj podíl na problému mají i producenti kvalitního, originálního a přínosného dětského obsahu, kteří YouTube ignorují. Dávají pak prostor pirátským kopiím, které Google s různou razancí maže (nejčastěji až na přímé žádosti majitelů práv), nebo parodiím či záplavě téměř automaticky generovaného balastu. I přes snahu Googlu obsah na YouTube lépe vytřídit je pro rodiče mnohem bezpečnější pustit dětem Déčko.
Uživatelský avatar
Gabriel Svoboda
Uživatel
Příspěvky: 114
Registrován: 2.1.2016 18:41:28
Pohlaví: muž
Líbí se mi: dívky (GL)
... ve věku od: 4
... až do věku: 12
Děkoval: 430 x
Oceněn: 251 x

Nevhodná videa s dětmi na YouTube

Příspěvekod Gabriel Svoboda » 2.12.2017 21:51:58

YouTube smazal 270 účtů a 150 tisíc videí v důsledku kauzy tzv. sexualizace dětí (diit.cz)



K honu na čarodějnice bychom mohli přirovnat nedávnou pseudokauzu, kterou odstartovaly stížnosti na sociálních sítích na našeptávač YouTube, který uživatelům podsouval „jak mít s*x s vlastními dětmi“…

Začalo to prostým sdílením screenshotu, kde našeptávač vyhledávacího pole YouTube při psaní „how to have…“ nabídl jako jednu z možností „how to have s*x with your kids“, tedy „jak mít s*x s vlastními dětmi“. Jak je obvyklé a jak si jistě pamatují i letití uživatelé českých webových stránek, našeptávače obvykle fungují na principu opakovaně zadávaných dotazů, které pak vyhodnotí jako nejžádanější a začnou je uživatelům nabízet. Někdy se zohledněním předchozích dotazů zadaných uživatelem.

Jinými slovy, stačí, aby se našel vtipálek, který bude opakovaně zadávat určitý dotaz tak dlouho, až se zařadí mezi ty, které našeptávač uživatelům nabídne. Neřešme v tuto chvíli, jak a zda mají poskytovatelé ošetřeno, jestli tyto dotazy (ne)pocházejí od jediného uživatele - vždy se najde uživatel, který použije nějakou obezličku, aby systém obelstil a dokázal (si), že to jde.

Zkrátka to vypadá, že si někdo ze systémů YouTube vystřelil a jako téma zvolil to nejprovokativnější, co současnou společnost dráždí nejvíc - tedy nikoli nukleární válku, hladomor nebo ekologickou katastrofu - ale dětskou pornografii. To se samozřejmě chytlo a řada tzv. „spravedlivě rozhořčených“ uživatelů začala YouTube odesílat stížnosti a vyjadřovat rozčarování na tím, jak si YouTube může dovolit radit lidem mít s*x s vlastními dětmi.

Pro YouTube, respektive Google je snazší (než vysvětlit podstatu problému a nastínit, že může jít o nepříliš japný vtípek snad kombinovaný s vlivem personalizace výsledků) nekorektní rady našeptávače odstranit a tak i učinil. Aby rozvášněnému davu vyšel vstříc nad rámec této „společenské nutnosti“, smazal ještě navrch 270 účtů a 150 tisíc videí, které zpětně označil jako závadné z důvodu „sexualizované prezentace dětí“. Dále u 2 milionů videí a 50 tisíc kanálů, které se podle firemního vyjádření maskovaly za „obsah rodinného typu“ odstranil reklamy a u 625 tisíc videí zakázal diskuse, neboť údajně mohly přitahovat nežádoucí osoby.

Zpět na “REAKCE NA MÉDIA”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů